Bouwmaterialen laten bezorgen wint aan populariteit

Hub Redactie
Hub Redactie
20 maart 2017
1 min

Het laten bezorgen van materialen op de werkplaats zelf door de leverancier wordt steeds meer de trend. Logistiek gezien heeft dat voordelen en ongeveer 66 procent van alle installateurs maakt er inmiddels gebruik van. Dat heeft USP Marketing Consultancy onderzocht. De stijging van de e-commerce heeft zodoende ook zijn effecten op de installatiebranche.

Verschil per groep

Onder de installateurs zit er nog veel verschil in het gebruik van het laten bezorgen. Zo maakt iets meer dan de helft van de afbouwers en klussers `slechts` gebruik van het laten bezorgen van de materialen. Zij halen vaker deze liever zelf op. Bij installateurs ligt het percentage waarbij de producten worden bezorgd op ongeveer 70 procent.

Verbetering nodig

Overigens gaan de bezorgingen niet altijd goed. Bij een kwart van deze bestellingen komen deze te vroeg of te laat en ook worden niet altijd de goede materialen geleverd (30 procent). 

‘Met AI dicht je in één keer het hele gat in het klimaatakkoord voor de gebouwde omgeving’

‘Met AI dicht je in één keer het hele gat in het klimaatakkoord voor de gebouwde omgeving’

Lees meer Pijl naar rechts icoon

Whitepapers

Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

Vijf tactieken voor meer productiviteit van field service teams

Digitale tools liggen aan de basis van een geslaagde digitale transformatie. Hoe werkt dat in de praktijk?