​`Huidige laadpalen over vijf jaar al achterhaald`

Hub Redactie
Hub Redactie
15 april 2016
1 min

Gemeenten investeren momenteel miljoenen euro`s in voldoende laadpunten voor elektrische auto`s. Zo wil de gemeente Amsterdam in 2018 ten minste 4.000 laadpalen hebben. Steinbuch verwacht echter dat deze laadpunten over vijf jaar al niet meer voldoen: “Als er straks auto`s komen met een actieradius van meer dan 300 kilometer, voldoen die langzame oplaadpalen niet meer. Snelladers zijn dan de standaard.” De hoogleraar verwacht dat deze nieuwe generatie elektrische auto`s in 2018 al op de markt verschijnt.

Amsterdam heeft momenteel slechts twee locaties waar snel laden mogelijk is. In de aankomende jaren zijn er weinig plannen voor meer van deze snellaadlocaties, omdat ze duur zijn en meer ruimte in beslag nemen.

Lees ook: Draadloos opladen van auto’s geen toekomstmuziek meer

Hans Biemond voor zijn skid

Een kijkje in de keuken van een pionierende marktleider: ‘Iedereen heeft baat bij aquathermie’

Lees meer Pijl naar rechts icoon

Whitepapers

Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

Kennis over het Dak: bouw, energie, ventilatie

Alles over het dak en de energiehuishouding. Voor professionals uit de bouw- en installatiebranche.