Hoge marge met de 3-in-1 kokend water kraan

15 december 2014 | 3 minuten leestijd

De kokend water kraan is al sinds de jaren `90 op de markt, maar is zeker de laatste jaren uitgegroeid tot een echt succes. De Quooker bestaat inmiddels 25 jaar en verovert de hele wereld. Niet slecht voor een Nederlands familiebedrijf! Momenteel bieden ook andere merken, zoals Itho Daalderop, Inventum, Grohe en Franke een kokend water kraan.

De kokend water kraan levert veel gebruiksgemak. Zo is er altijd snel kokend water beschikbaar om mee te koken of om thee of oploskoffie te zetten. Er komt geen waterkoker meer aan te pas en consumenten hoeven niet langer minutenlang te wachten, voordat het water de juiste temperatuur heeft. Hierdoor levert de kokend water kraan niet alleen tijdwinst, maar ook een water- en energiebesparing op.

Alle functies samen in 3-in-1

Een 3-in-1 kokend water kraan is een kraan waarmee naast koud en warm water ook koken water getapt kan worden. Het grote voordeel hiervan is dat er dus geen aparte kokend water kraan naast de `gewone` keukenkraan geïnstalleerd hoeft te worden, maar dat één kraan alle functies in zich kan verenigen.

De 3-in-1 kokend water kraan is in verschillende modellen en uitvoeringen verkrijgbaar en past in iedere keuken.

Zo geïnstalleerd én veel marge

De meeste leveranciers adviseren om de kokend water kraan te laten monteren door een deskundig installateur, zodat de garantie blijft gelden. Het installeren van een kokend water kraan 3-in-1 is voor de installateur vrij eenvoudig. Simpelweg de `gewone` kraan vervangen door een 3-in-1. Het is niet nodig om hiervoor een `nieuw` gat in het aanrechtblad te maken. Als laatste moet de nieuwe kraan aangesloten worden op de bijgeleverde boiler. Deze is er in verschillende liter varianten. Vraag uw klant naar hun verwachtte waterverbruik. Veelvuldig gebruik vraagt om een grotere boiler inhoud.

Op het installeren van een dergelijke high-end product, wat de kokend water kraan nog steeds is, zit nog een behoorlijke marge. U heeft er dus alle baat bij om deze nieuwe 3-in-1 mogelijkheid onder de aandacht van uw klanten te brengen, wanneer u bij hen langsgaat voor een jaarlijkse servicebeurt. Vraag bij uw klanten na of ze kalkrijk water hebben, want dan is het zeker slim om een filter te plaatsen. 

Gerelateerde artikelen